OGÓLNE WARUNKI ZAMÓWIEŃ
Lakierni PIGMENT Gliwice, ul. Lotników 54, 44-100 Gliwice

1. Cel
Niniejsze Ogólne Warunki Zamówień (dalej „OWZ”) mają na celu zapewnienie jasnych i jednoznacznych zasad składania zamówień w Lakierni PIGMENT Gliwice,
ul. Lotników 54, 44-100 Gliwice (dalej „Lakiernia”) przez podmioty składające zamówienia i zawierające z Lakiernią umowy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (dalej „Klient”) oraz dostaw zamówień do Klienta, zabezpieczając interesy obu stron na każdym etapie procesu.

2. Przedmiot procedury i zakres zastosowania
2.1. OWZ mają zastosowanie do wszelkich umów i zamówień, których stroną wykonującą świadczenie jest Lakiernia.
2.2. OWZ określa w szczególności zasady składania zamówień i ich realizacji, ustalania ceny, płatności, warunki odbioru zamówień, wymagania techniczne dla elementów będących przedmiotem zamówienia, odpowiedzialność Lakierni, warunki gwarancji oraz zasady składania reklamacji.
2.3. Odmienne uzgodnienia pomiędzy Lakiernią, a Klientem mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWZ pod warunkiem, że zostały potwierdzone na piśmie.
2.4. Niniejsze OWZ są zamieszczone na stronie internetowej Lakierni: https://lakierniapigment.pl.
2.5. Przedmiotem umów i zamówień mogą być usługi w zakresie malowania proszkowego elementów stalowych, aluminiowych oraz ocynkowanych, piaskowania, cynkowania ogniowego.

3. Zamówienia
3.1. Podstawą przyjęcia zamówienia na usługi oferowane przez Lakiernię jest złożenie przez Klienta zamówienia na Formularzu Zamówienia dostępnym na stronie internetowej Lakierni: https://lakierniapigment.pl lub w siedzibie Lakierni (dalej „Zamówienie”). Klient może złożyć Zamówienie także telefonicznie.
3.2. Formularz Zamówienia podpisuje Klient lub osoba przez niego upoważniona.
3.3. Klient składając Zamówienie wskazuje:
a) szczegółowy opis produktu wraz z uwzględnieniem rodzaju, ilości, materiału, parametrów technicznych, przeznaczenia, koloru wg. palety RAL, rodzaju farby, przybliżonej powierzchni malowania w m2, itd.,
b) dane kontaktowe Klienta,
c) preferowany czas realizacji Zamówienia,
d) opis i/lub rysunek przedmiotu Zamówienia zawierający miejsca wykonania otworów technologicznych (w przypadku malowania proszkowego). W przypadku braku wskazania miejsca wykonania otworów technologicznych
Lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za wykonane otwory technologiczne,
e) sposób odbioru Zamówienia (odbiór własny lub transport),
f) w przypadku transportu towaru – miejsce dostawy,
g) ew. osobę upoważnioną do dokonania odbioru.
3.4. Lakiernia potwierdza na życzenie Klienta przyjęcie Zamówienia określając cenę usługi, termin odbioru lub dostawy.
3.5. Klient dostarcza do siedziby Lakierni elementy będące przedmiotem Zamówienia.

4. Wymagania techniczne elementów przedmiotu Zamówienia
4.1. Maksymalna wielkość elementów przekazanych do malowania proszkowego wynosi 6,70 m x 2m x 1,5 m.
4.2. Z uwagi na różnorodność zamówień Lakiernia zastrzega, że pozostałe wymagania i parametry techniczne dla każdego Zamówienia będą ustalane indywidualnie i zamieszczane w Formularzu Zamówienia.

5. Cena i płatności
5.1. Lakiernia ustala cenę indywidualnie do każdego Zamówienia, biorąc pod uwagę specyfikę przedmiotu Zamówienia i wymagania Klienta.
5.2. Lakiernia zastrzega sobie prawo do zmiany ceny w szczególności w przypadku zmiany cen materiałów, zmiany przez Klienta parametrów Zamówienia, ponadnormatywnego czasu przygotowania powierzchni do malowania proszkowego oraz innych czynników i okoliczności mających wpływ na cenę.
5.3. Lakiernia zastrzega sobie prawo do zmiany cen także w zależności od sytuacji rynkowej, wskaźnika inflacji oraz zmiany kursów walut.
5.4. Dokonanie sprzedaży, odbioru lub dostawy przedmiotu Zamówienia jest podstawą do wystawienia przez Lakiernię faktury VAT. W przypadku uzgodnienia, że przedmiot Zamówienia zostanie dostarczony partiami, na każdą partię każdorazowo zostanie wystawiona faktura VAT.
5.5. Klient dokonuje płatności na podstawie faktury VAT wystawionej przez Lakiernię i w terminie i w sposób w niej wskazany. W przypadku opóźnień w płatności Lakiernia ma prawo do naliczania odsetek zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5.6. W przypadku nieuregulowania przez Klienta wymagalnych płatności dotyczących jakiejkolwiek transakcji lub umowy pomiędzy stronami, Lakiernia zastrzega sobie prawo odroczenia spełnienia swoich świadczeń do czasu uiszczenia przez Klienta zaległych płatności wraz z należnymi odsetkami oraz kosztami. Takie działanie nie będzie uznane za niewykonanie, nieterminowe wykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez Lakiernię i nie stanowi dla Klienta podstawy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
5.7. Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie przez Lakiernię faktur VAT w formie elektronicznej na podstawie przepisów Ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 361). Wycofanie przez Klienta akceptacji przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej może nastąpić w
drodze pisemnej lub elektronicznej. Klient, który chce otrzymywać faktury VAT w formie papierowej zgłasza takie żądanie przy składaniu Zamówienia.

6. Odbiór i transport towaru
6.1. Po zakończeniu prac Lakiernia informuje Klienta telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) o gotowości Zamówienia do odbioru. Jeśli strony uprzednio ustaliły termin odbioru Zamówienia, Lakiernia nie jest zobowiązana do odrębnego powiadamiania Klienta o gotowości Zamówienia do odbioru.
6.2. Lakiernia dostarcza przedmiot Zamówienia poprzez wydanie Klientowi w siedzibie Lakierni lub dostawę na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Sposób transportu i odbioru przedmiotu Zamówienia przez Klienta strony ustalają indywidualnie, przy uwzględnieniu możliwości transportowych Lakierni.
6.3. Klient w siedzibie Lakierni dokonuje odbioru przedmiotu Zamówienia na swój koszt i ryzyko. Odbioru może dokonać także osoba upoważniona przez Klienta. Upoważnienie do odbioru Klient przekazuje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie pisemnej przed dniem odbioru. Lakiernia ma prawo zażądać od osoby dokonującej odbioru w imieniu Klienta przedstawienia upoważnienia do odbioru lub pełnomocnictwa do działania w imieniu Klienta. W przypadku braku należytego upoważnienia osoby odbierającej przedmiot Zamówienia lub problemu z potwierdzeniem jej tożsamości Lakiernia może powstrzymać się od wydania przedmiotu Zamówienia, a takie działanie nie będzie uznane za niewykonanie, nieterminowe wykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez Lakiernię i nie stanowi dla Klienta podstawy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
6.4. W przypadku wyboru przez Klienta dostawy na wskazany adres Lakiernia w zależności od wielkości Zamówienia zastrzega sobie prawo dostaw przedmiotu Zamówienia partiami, po uzgodnieniu z Klientem harmonogramu dostaw. Klient zobowiązany jest do odbioru przedmiotu Zamówienia w uzgodnionym czasie i miejscu dostawy, przy czym zastosowanie mają postanowienia wskazane w pkt 6.3.
6.5. W przypadku wyboru sposobu odbioru przedmiotu Zamówienia w siedzibie Lakierni Klient zobowiązany jest do odbioru elementów będących przedmiotem Zamówienia niezwłocznie po zrealizowaniu przez Lakiernię Zamówienia, nie później jednak niż w ciągu 7 dni liczonych od dnia terminu wykonania Zamówienia. W przypadku zaniechania przez Klienta odbioru przedmiotu Zamówienia w terminie 7 dni, Lakiernia naliczy Klientowi wynagrodzenie za przechowanie nieodebranych elementów będących przedmiotem Zamówienia w kwocie 100,00 zł (sto złotych) netto za każdy kolejny rozpoczęty dzień przechowania.
6.6. W przypadku zaniechania przez Klienta odbioru przedmiotu Zamówienia w dniu uzgodnionej dostawy, Lakiernia naliczy Klientowi wynagrodzenie za przechowanie elementów będących przedmiotem Zamówienia w kwocie 100,00
zł (sto złotych) netto za każdy rozpoczęty dzień przechowania, począwszy od dnia następnego po terminie uzgodnionej dostawy.
6.7. Niezależnie od powyższego, w przypadku, gdy Lakiernia poniesie szkody wynikłe z zaniechania przez Klienta odbioru przedmiotu Zamówienia w uzgodnionym terminie, Klient będzie zobowiązany do naprawienia faktycznie poniesionej przez Lakiernię szkody. 6.8. Odbiór przedmiotu Zamówienia stwierdza się Protokołem odbioru częściowego/końcowego lub dokumentem WZ podpisanym przez Klienta lub upoważnioną do odbioru osobę. Podpisanie przez Klienta lub osobę upoważnioną do odbioru Protokołu odbioru częściowego/końcowego lub dokumentu WZ stanowi potwierdzenie zgodności Zamówienia z umową, także pod względem jakościowym i ilościowym. 6.9. Lakiernia może wstrzymać wydanie Klientowi przedmiotu Zamówienia w przypadku, gdy Klient nie zrealizował wymagalnych płatności względem Lakierni. 6.10. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia przedmiotu Zamówienia przechodzi na Klienta z chwilą jego odbioru. 6.11. Jeśli Klient bezpodstawnie odmawia odbioru przedmiotu Zamówienia Lakiernia zastrzega sobie prawo do dokonania jednostronnego odbioru poprzez podpisanie jednostronnie Protokołu odbioru wraz z odpowiednią wzmianką. 6.12. Klient zobowiązany jest do zapewnienia rozładunku w miejscu dostawy. Wszelkie koszty i ryzyko związane z rozładunkiem obciążają Klienta. 6.13. Klient dokonuje odbioru pod względem ilościowym i jakościowym Zamówienia w obecności przedstawiciela Lakierni lub przewoźnika. W przypadku stwierdzenia niezgodności Zamówienia, Klient jest zobowiązany do wykonania następujących czynności:
i. wpisanie odpowiedniej wzmianki o niezgodności w Protokole odbioru częściowego/końcowego lub dokumencie WZ,
ii. sporządzenie wykazu wad, który musi zostać podpisany przez Klienta oraz przedstawiciela Lakierni lub przewoźnika,
iii. wykonanie dokumentacji fotograficznej (jeśli wydanie przedmiotu Zamówienia następuje poprzez dostawę na wskazany przez Klienta adres),
iv. przesłanie zawiadomienia o wadach do Lakierni wraz z kopią/skanem Protokołu odbioru częściowego/końcowego lub dokumentu WZ, wykazu wad oraz dokumentacji fotograficznej. Zawiadomienie o wadach należy przesłać do Lakierni za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie pisemnej niezwłocznie, najpóźniej w dniu odbioru Zamówienia. Niedopełnienie powyższych obowiązków skutkuje utratą prawa Klienta do powoływania się na te okoliczności w przyszłości.

7. Odpowiedzialność Lakierni
7.1. Lakiernia świadczy usługi zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i normami.
7.2. Lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za skutki obróbki przedmiotów, które posiadają widoczne wady lub nie spełniają innych wymagań technicznych i konstrukcyjnych przed obróbką.
7.3. W przypadkach wskazanych w niniejszym dokumencie, które wyłączają gwarancję, wyłączona jest wszelka odpowiedzialność Lakierni za szkodę.
7.4. Lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku użycia przedmiotu Zamówienia niezgodnie z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi, błędów wykonawczych i projektowych osób trzecich oraz niezachowania zaleceń i instrukcji.
7.5. Lakiernia informuje, że w przypadku zabezpieczenia elementów będących przedmiotem Zamówienia folią ochronną, Klient zobowiązany jest do usunięcia folii ochronnej w ciągu 48h od chwili odbioru. Brak usunięcia folii ochronnej w czasie wskazanym powyżej może doprowadzić do uszkodzenia powłoki przedmiotu Zamówienia. Lakiernia zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe wskutek braku usunięcia folii ochronnej w czasie wskazanym powyżej.

8. Warunki Gwarancji
8.1. Stosownie do art. 558 k.c. wyłączona jest jakakolwiek odpowiedzialność Lakierni z tytułu rękojmi.
8.2. Lakiernia udziela Klientowi gwarancji jakości na wykonaną usługę malowania proszkowego i cynkowania ogniowego. Lakiernia nie udziela gwarancji na usługi w zakresie piaskowania. Lakiernia odpowiada jedynie za wady fizyczne (produkcyjne i materiałowe).
8.3. Zakres terytorialny ochrony gwarancyjnej obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej. W uzasadnionych wypadkach Lakiernia może rozszerzyć zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej na inne kraje pod warunkiem wydania Klientowi odrębnego oświadczenia gwarancyjnego.
8.4. Lakiernia udziela gwarancji na okres 24 miesięcy, chyba że strony uzgodnią na piśmie inaczej. Termin gwarancji liczony jest od dnia odbioru/dostawy, oddzielnie dla każdej partii Zamówienia.
8.5. Lakiernia zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych ujawnionych w okresie gwarancji poprzez dokonanie naprawy przedmiotu Zamówienia (jego elementu/części składowej). Każdorazowo o sposobie usunięcia wady decyduje Lakiernia.
8.6. Usunięcie wady jest jedynym zobowiązaniem Lakierni w zakresie gwarancji. Klientowi ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Lakierni roszczenie odszkodowawcze za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek awarii przedmiotu Zamówienia.
8.7. Podstawą wniesienia roszczeń z tytułu gwarancji jest przedstawienie przez Klienta faktury VAT lub Protokołu odbioru częściowego/końcowego oraz złożenie Formularza Reklamacji.
8.8. Lakiernia udziela Klientowi gwarancji pod warunkiem, że elementy będące przedmiotem Zamówienia zostaną zamontowane zgodnie ze sztuką budowlaną
oraz dołączonymi do niego instrukcjami (instrukcją montażu/eksploatacji/konserwacji), a także będą użytkowane zgodnie z jego przeznaczeniem.
8.9. Lakiernia ponosi odpowiedzialność jedynie do wartości elementu przedmiotu Zamówienia dotkniętego wadą (wartość zamówienia w Lakierni).
8.10. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych po przejściu ryzyka i uszkodzenia przedmiotu Zamówienia na Klienta. Momentem przejścia ryzyka na Klienta jest odbiór/dostawa Zamówienia.
8.11. Jakakolwiek ingerencja lub naprawa przedmiotu Zamówienia przez osoby trzecie bez uprzedniej zgody Lakierni skutkuje wygaśnięciem odpowiedzialności Lakierni, w tym odpowiedzialności z tytułu gwarancji.
8.12. Klient nie jest uprawniony do dokonywania napraw bez uprzedniej zgody Lakierni wyrażonej na piśmie. Lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za koszty napraw wykonanych przez Klienta lub osoby trzecie, chyba że przed przystąpieniem do naprawy Klient przedłożył Lakierni pisemne zawiadomienie, w którym szczegółowo określony został zakres prac oraz związane z nimi koszty, a Lakiernia wyraziła pisemną zgodę na pokrycie tych kosztów.
8.13. Jeżeli spośród dostarczonego przedmiotu Zamówienia tylko niektóre elementy są wadliwe i można je odłączyć od przedmiotów wolnych od wad, roszczenia reklamacyjne będą dotyczyły wyłącznie elementów wadliwych.
8.14. W przypadku wad jawnych (ilościowych, jakościowych) warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest zgłoszenie jej zgodnie z pkt. 9.2. (podczas odbioru lub dostawy przedmiotu Zamówienia) z jednoczesnym odstąpieniem od czynności montażowych.
8.15. Dokonanie jakichkolwiek przeróbek skutkuje wygaśnięciem gwarancji.
8.16. Gwarancją nie są objęte wady powstałe wskutek:
a) uszkodzeń powłok powstałych na skutek naturalnego zużycia,
b) niewłaściwego przechowywania przedmiotu Zamówienia,
c) uszkodzeń mechanicznych,
d) narażenia na działania chemiczne, w tym wskutek braku lub nieprawidłowej konserwacji, a także konserwacji niezgodnej z zaleceniami,
e) czynności związanych z zabezpieczeniem i eksploatacją, w szczególności takich jak konserwacja,
f) wady konstrukcyjnej malowanych elementów,
g) montażu przedmiotu Zamówienia oraz wad powstałych wskutek nieprawidłowego montażu,
h) nieprawidłowych zasad w trakcie transportu realizowanego przez przewoźnika niezależnego i zewnętrznego względem Lakierni,
i) warunków atmosferycznych oraz działania Siły Wyższej (zob. pkt 11.1.),
j) działań losowych, niezależnych od Lakierni i których nie była w stanie przewidzieć (pożar, zalanie itp.),
k) nieprawidłowego zabezpieczenia podczas prac montażowych, budowlanych itp.,
l) nieprawidłowego użytkowania,
m) narażenia na agresywne środowisko w trakcie użytkowania,
n) braków ilościowych elementów widocznych przy odbiorze,
o) zastosowania farb wskazanych przez Klienta (jeśli Klient wskazał inny system malarski niż zaproponowany przez Lakiernię),
8.17. Gwarancją nie są objęte elementy malowane, na których wady powstałe w trakcie użytkowania nie stanowią więcej niż 5% powierzchni.

9. Reklamacje
9.1. Klient zgłasza reklamację bezpośrednio do Lakierni w formie elektronicznej na adres e-mail kontakt@lakierniapigment.pl lub za pośrednictwem poczty na adres Lakiernia PIGMENT Gliwice, ul. Lotników 54, 44-100 Gliwice z wykorzystaniem formularza reklamacyjnego „Formularz Reklamacji”. Dopuszcza się dokonanie zgłoszenia reklamacyjnego bez użycia Formularza Reklamacji, przy czym należy wówczas wskazać wszystkie informacje wskazane w formularzu.
9.2. Zgłoszenie reklamacji wad, których Klient nie mógł wykryć w chwili odbioru/dostawy przedmiotu Zamówienia (wady ukryte) powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od chwili ujawnienia wady przedmiotu Zamówienia. Lakiernia zastrzega, że wady jawne (ilościowe/jakościowe) powinny być zgłoszone podczas odbioru lub dostawy przedmiotu Zamówienia (zob. pkt 6.13.). Brak zachowania powyższych terminów skutkuje utratą ważności gwarancji.
9.3. Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta faktury VAT lub Protokołu odbioru częściowego/końcowego oraz złożenie Formularza Reklamacji. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać zdjęcia obrazujące zgłaszaną wadę.
9.4. Lakiernia niezwłocznie dokonuje rejestracji reklamacji. Warunkiem koniecznym dla zarejestrowania reklamacji jest otrzymanie pełnego zgłoszenia zawierającego wszystkie informacje niezbędne dla jej rozpatrzenia.
9.5. W przypadku zgłoszeń niespełniających wymagań wskazanych w niniejszym dokumencie i Formularzu Reklamacji, Lakiernia zwraca się do Klienta o uzupełnienie informacji o dane niezbędne dla poprawnego jej rozpatrzenia. Czas potrzebny na ewentualne uzupełnianie informacji nie jest wliczany do czasu rozpatrywania reklamacji.
9.6. Lakiernia zastrzega sobie prawo wykonania oględzin Zamówienia będącego przedmiotem reklamacji w celu oceny jej zasadności. Oględziny odbędą się w miejscu wystąpienia wady i będą one wykonywane w dni robocze w godzinach między 7:00 a 15:00, po uzgodnieniu terminu ze zgłaszającym reklamację (w wyjątkowych przypadkach termin oględzin można ustalić w innych godzinach i dniach). W oględzinach powinien wziąć udział przedstawiciel Klienta. Z przeprowadzonych oględzin sporządzony zostanie Protokół z Oględzin.
9.7. Klient zobowiązany jest do udostępnienia w uzgodnionym terminie i na określony czas reklamowanego przedmiotu Zamówienia w celu wykonania oględzin, pobrania próbek do badań laboratoryjnych oraz usunięcia wad przez Lakiernię.
9.8. Jeżeli nie dokonano oględzin, wymiany lub naprawy z przyczyn leżących po stronie Klienta, zwłoka w realizacji reklamacji nie zachodzi.
9.9. Lakiernia podejmie decyzję o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania kompletu danych koniecznych do jej rozpatrzenia.
9.10. Odpowiedź w sprawie odrzucenia reklamacji Lakiernia wysyła drogą elektroniczną lub listem poleconym . W przypadku uznania reklamacji za zasadną możliwe jest także telefoniczne powiadomienie zgłaszającego reklamację o jej uznaniu.
9.11. Lakiernia usuwa wady ujawnione w okresie gwarancji w terminie 14 dni od dnia dostarczenia przedmiotu Zamówienia będącego przedmiotem reklamacji. W przypadku zaistnienia przyczyn niezależnych od Lakierni mających wpływ na termin usunięcia wad w powyższym terminie (brak materiałów potrzebnych do usunięcia wady itp.) Lakiernia zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu.
9.12. W przypadku uznania reklamacji Lakiernia przekazuje Klientowi informacje na temat sposobu jej rozpatrzenia.
9.13. W przypadku złożenia odwołania od decyzji reklamacyjnej, decyzję co do sposobu dalszego postępowania podejmuje Zarząd spółki.
9.14. Lakiernia zastrzega, że ma prawo wstrzymać się z realizacją reklamacji złożonej przez Klienta do czasu uregulowania przez Klienta wszelkich zaległych płatności.
9.15. Złożenie reklamacji nie może stanowić podstawy odmowy przez Klienta odbioru Zamówienia lub uregulowania płatności w terminie.
9.16. Klient ponosi wszelkie dodatkowe koszty jakie wynikły w związku z realizacją zgłoszenia reklamacyjnego, w szczególności koszty transportu, montażu i demontażu.

10. Przesyłanie informacji handlowych i przetwarzanie danych osobowych
10.1. Zgodnie z art. 398 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221) Klient wyraża zgodę na przesyłanie informacji handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Lakiernię drogą telefoniczną (rozmowa telefoniczna), SMS, e-mailową na podane przez Klienta adres e-mail i numer telefonu na zasadach określonych przepisami w/w ustawy.
10.2. Administratorem danych osobowych jest HAZ Konstrukcje sp. z o.o. w Gliwicach. Wszelkie dane osobowe przekazywane w związku z realizacją zamówień, będą przetwarzane wyłącznie na potrzeby ich wykonania i w celu realizacji kontaktu zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych „RODO”.
10.3. HAZ Konstrukcje sp. z o.o. w Gliwicach oświadcza, że przetwarza dane osobowe zgodnie z RODO oraz z innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą.

11. Siła wyższa
11.1. Za Siłę Wyższą w szczególności uważane będą zdarzenia takie jak działanie sił przyrody (powodzie, wichury, trzęsienia ziemi), pożary, działania wojenne, zamieszki, zamachy terrorystyczne, strajk, ogłoszenie stanu wyjątkowego.
11.2. W przypadku zaistnienia Siły Wyższej, mającej wpływ na realizację Zamówienia, Strona dotknięta Siłą Wyższą powiadomi o tym fakcie za pośrednictwem poczty elektronicznej – drugą Stronę. Powiadomienie powinno zawierać określenie zdarzenia stanowiącego Siłę Wyższą, jej wpływ na realizację Zamówienia oraz jeśli to możliwe – przybliżony, szacowany czas występowania skutków zdarzenia Siły Wyższej. Strona, która powiadomiła drugą Stronę o zaistnieniu Siły Wyższej i jej wpływie na realizację Zamówienia, będzie zwolniona ze swoich zobowiązań lub z dotrzymania terminu swoich zobowiązań w zakresie w jakim Siła Wyższa wpływa na realizację jej zobowiązań oraz tak długo jak będzie trwało zdarzenie Siły Wyższej.
11.3. Termin realizacji Zamówienia zostanie stosownie przedłużony do czasu ustania Siły Wyższej.
11.4. Z zastrzeżeniem ust. poniżej, opóźnienie wykonania zobowiązań każdej ze Stron lub brak realizacji takich zobowiązań spowodowane wystąpieniem Siły Wyższej, nie może stanowić podstawy do: żądania wykonania Zamówienia, rozwiązania, wypowiedzenia lub odstąpienia od Zamówienia – chyba że każda ze Stron wyrazi na to zgodę; naliczenia kar umownych; wniesienia jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych obejmujących zarówno straty bezpośrednie jak i utracone korzyści.
11.5. Jeżeli realizacja Zamówienia z powodu wystąpienia Siły Wyższej będzie opóźniona lub zawieszona przez nieprzerwany okres 60 dni lub przez sumę kilku okresów, które łącznie przekraczają 60 dni, to każda ze Stron ma prawo do odstąpienia od Zamówienia w trybie natychmiastowym. Strony dopuszczają doręczenie oświadczenia o odstąpieniu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym za pośrednictwem poczty elektronicznej.

12. Poufność
12.1. Strony zobowiązują się do zachowania w poufności wszelkich informacji i dokumentów otrzymanych od drugiej Strony w związku z realizacją zamówień. Wszelkie takie dokumenty i informacje uważa się za tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. Nr 47, poz. 211 z późn. zm.)
12.2. Za informację poufną Strony uznają w szczególności ilości i rodzaj zamawianych usług lub towarów, ich specyfikację techniczną oraz warunki handlowe zamówień.
12.3. Postanowienia niniejszego paragrafu nie ograniczają praw Stron w zakresie informacji, które są publicznie dostępne w chwili ujawnienia.

13. Postanowienia końcowe
13.1. Lakiernia zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej procedury, przy czym wprowadzone zmiany będą miały zastosowanie do zamówień złożonych po dacie dokonania zmian.
13.2. W sprawach nieuregulowanych OWZ zastosowanie mają przepisy k.c.
13.3. W przypadku uznania za nieważne któregokolwiek postanowienia OWZ, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
13.4. Lakiernia i Klient będą dążyć do polubownego rozstrzygania wszelkich sporów powstałych w związku z wykonaniem zamówień i umów objętych niniejszymi OWZ.
13.5. Jeżeli polubowne rokowania nie doprowadzą do ugodowego rozstrzygnięcia sporu strony poddadzą powstały spór rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Lakierni.
13.6. Klient zobowiązany jest do powiadomienia Lakierni o zmianie adresu lub siedziby pod rygorem uznania pisma skierowanego pod adres dotychczasowy za doręczone.